2009-12-22
 10:59:04

Gårdagens hjälte: Bullpappret!!!

Var hos Eva (min fd svärmor) å fikade igår. Alltid lika trevligt! Jag och Stefan tog en promenad dit för att gratta henne då hon fyllde år i söndags. Vi vart bjudna på kaffe, whiskey, likör och ballerinakex. Bullar tog jag med mig! =D
Vi satt å pratade massa och hade det riktigt trevligt i vardagsrummet, av någon anledning gick vi ut i köket å där blev vi kvar ett tag... Bäst som vi sitter där å pratar så ser jag att det ser lite kostigt ut i hallen...
Rör mig in mot vardagsrummet.
Får då syn på att vi glömt ljusen och att de brunnit ner så det tagit eld i manchetterna, spridit sig till duken och att det precis börjat pyra i bordet... =( Jisses vad rädd jag vart! Skrek "Det brinner" och "VATTEN!!!" till Eva och Stefan som ännu satt kvar i köket... Dom kommer med en jäkla fart in i vardagsrummet, Stefan tomhänt och Eva med ett liiiitet glas vatten... Det lilla vattenglaset hjälpte liiiite men långt ifrån helt, medans jag hojtar till både Eva och Stefan att hämta mer vatten så tar jag vad som finns, vilket blir bullpapper, för att släcka den värsta elden på duken och bordet... Tack för hjälpen, bullpappret!
Eva och Stefan kom med mer vatten och vi fick snabbt kontroll över elden. Dock vart ljusstaken och duken helt förstörda och bordet blev skadat... Som tur var så stod ljusstaken centrerad på bordet så det är lätt att dölja skadan med en duk!

Efter denna incident så vart det mycket "tänk om"-tänk så som "Tänk om hon redan tagit in granen, då hade den stått ca 30 cm från elden", "Tänk om vi gått ut i förrådet eller nått", "Tänk om Eva hade varit själv och somnat", ojojoj vad mycket "tänk om" det finns... Ingen idé att tänka på det nu, för det gick ju bra trots allt! =)


Förstår inte huuuuur vi kunde glömma bort ljusen totalt... Scary!!!


Malin

Ajdå,tur ni hann ordna upp det! Det sprider sig ju så HIMLA SNABBT! :/ Duktiga var ni iaf, och tur att din uppmärksamhet var emot hallen - om så bara för en kort sekund, för att upptäcka att ngt lurt var på gång!



PUBLICERAT: 2009-12-22, 12:18:05 | URL: http://hejdenbergskan.blogg.se/
Sara

Oj vad läskigt, ja man tänker inte alltid på hur snabbt det faktiskt kan gå. Tur att ni agerade snabbt! Duktiga ni! :)



PUBLICERAT: 2009-12-22, 13:00:13 | URL: http://liteomsara.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: