2010-07-29
 21:18:16

Kossor på besök vid husvagnen!

bild044 (MMS)

2010-07-25
 14:41:48

Livet är en schlager! :)

14:39:02

Temafest i Barlingbo

Årets sockenfest gick i Melodifestivalens tema, tyvärr var inte så värst många "utklädda"... =(
Men vi hade vääääldigt roligt ändå! =D

2010-07-24
 11:22:56

Semester del 1

Jag å Stefan har såkallad tältsemester i år! Verkligen hur mysigt som helst!
Vi började med att packa Ingvar...

And off we go!!!

Första stoppet vart Sandviken. Vi solade, badade, träffade på Ewa, fick besök av Malin och Engla, var på Katthamra gård å lyssnade på musik, grillade och hade det allmänt bra!

Efter två nätter i Sandviken kände vi oss klara där och styrde då Ingvar söder ut! Tanken var Holmhällar och dit kom vi!

Men vid Holmhällar blåste det nått så förfärligt och kändes inte som vi hittade nån bra plats att slå upp tältet på så vi rörde oss vidare längst med kusten för att hitta någonstans att bo över natten... Vid Vändburg i Hamra hittade vi en liten privat "camping", vi frågade om vi fick bo där över natten och det gick bra så upp med tältet igen! =) Eftersom vi trivdes väldigt bra på denna plats frågade vi nästa dag om det var okej om vi stannade en natt till vilket det var så vi stannade. Vi solade, badade, grillade, läste, Stefan spelade musik, gjorde en liten tripp för att hälsa på Hoburgsgubben och hade det allmänt tippelitoppen!

På fredags morgon när vi vaknade så började det regna... Då packade vi ihop och begav oss hemåt...
Brum, brum!

Idag styr vi Gertrud mot Barlingbo och sockenfest med Melodifestivalen som tema! =D Ska bli riktigt kul trots regn, regn och åter regn...
Nästa vecka fortsätter vår tältsemester och då styr vi Ingvar mot Fårö! =D

2010-07-19
 15:59:08

Sandviken!

bild019 (MMS)

Sitter i solen å dricker öl, läser bok och har det allmänt bra tillsammans med min honey! Snart är det dags för ett dopp igen! Har världens bästa semester! :-D See ya!

2010-07-18
 16:17:39

Högstadiegänget partar loss! =D

Träffade girlsen från vårt lilla högstadiegäng igår! Meningen var att vi skulle grilla och festa men vår härlig moder jord hade andra planer för oss! Först vart det ett jääääävla väder! Minst 55mm regn, åska och blixt! När vi fått styrt om våra planer och tänkt köpa pizza istället så slog blixten ner och gjorde typ hela ön strömlös... Morr! Presis innan vi hoppade in i Saras bil å åkte runt i regnet å letade efter en butik som var öppen så kom strömmen tillbaka. Hade turen att Bingan var öppen! Där köpte vi hamburgare, bröd och diverse tillbehör å åkte hem till Sara igen å stekte burgare, åt, fnissade, drack, asgarvade, drack igen, låg nästan dubbelvikta av skratt och drack lite till... Så fortsatte kvällen fram till halv ett-ett då vi beställde taxi å åkte ner till Munken! Big misstake! Där var det så grymt mycket människor så dansa var bara att glömma, kunde knappt röra sig... Jag och Malin gick hem
kl 2 efter en viss liten dam blivit liiiite överförfriskad! ;) Sara och Helena stannade till stängning. Vi åkte hem, jag bäddade åt Malin och blandade resorb åt gumman... Kl tre-halv fyra somnade vi gott! =D

2010-07-17
 14:46:40

Fler blomster slår ut i blom!

13:56:09

En rolig kväll på Kneippbyn och Munken!

Var ute igår! Vi var ett helt gäng som först var å såg krogshowen på Kneippbyn! Rekomenderas varmt! Riktigt bra! Sjukt duktiga! Där serverades det mat och dryck, maten rekomenderas dock inte... =( Ingen höjdare! Hur som helst så åkte vi vidare in till stan å gick på munken! =) Mycket trevligt fast på tok för varmt!
Jag hade en riktigt rolig kväll trots väldigt ömma tassar!

2010-07-05
 17:37:33

Bara måste!

Alltså jag bara måste få ge mig själv lite beröm! =D Känner mig så jävla duktig just nu!

Jobbar 100% för tillfället, cyklar till och från jobbet varje dag, går MINST 10000steg om dagen, tar hand om hemmet (även om det ser rörigt ut), lagar mat, tvättar, agerar Stefans minne (som alltid), hittar tid och ork att umgås med vänner och sover gott om natten!

Fy fan va jag är bra! =D

2010-07-03
 20:38:20

Barnvakt!

Vi är ute i Barlingbo å är barnvakter ikväll! Stefan är värsta lekgubben! =) Barnen älskar att leka med honom! Själv har jag servat med mat (grillat) och tagit hand om disken... För en stund sen stack grabbarna tre iväg till gamla skolgården för att spela lite basket. Då passade jag på att först hoppa lite studsmatta och sen ta mig ett dopp i poolen! =D Mycket skönt!
Det har varit loppisar lite varstans här runt om mi Barlingbo idag, bland annat här hemma hos pappa! Tyvärr hade det varit lite folk, alla låg väl på stranden idag, så mycket fanns kvar... Tog mig en titt och plockade på mig en hel del! =D Nu ska det bara förhandlas pris! =)
Nu ska jag ta min bok och sätta mig ute i kvälls solen å njuta en en kall lågkalori öl! =) Jag har det verkligen inte jobbigt när jag är barnvakt! =)
2010-07-03
 14:36:09

Senaste nytt från balkongen!

Saknade en blomma över bordet så det fick bli rosa/lila lobelia där!

Hoppas att dom växer till sig till en rejäl "hängbuske"! =) Så vackra!

Chilin och paprikan fick lite mer jord runt fötterna oxå...

Ojdå, vart visst lite motsol där men jaja... =) Ser ni lilla lampan där? Har satt 6 st sånna lite här och där bland blommorna, sjukt mysigt på kvällen! Ska ta kort någon kväll så ni får se! =D Funderar på att köpa fler...

Örterna växer på lite sakta men säkert!

23:55:35

I tisdags!

Åkte ut till söta, vackra, underbara Malin och Engla i tisdags efter jobbet! =) Där vart jag bjuden på grillat och så vart jag klippt! =D Malin är en grymt duktigt "amatörfrisör"! Är alltid så nöjd med klippningen när hon klippt mig! =D
Medans jag var hos fam. Hejdenberg så passade lilla gulliga Engla på att ta sig ett dopp i poolen! (Med Malins assistans!)

23:55:28

Halvtid!

Jag har nu klarat av halva tiden på mina 4 heltidsveckor! Jissa om jag ser fram emot v29-30 när jag har semester igen!?

23:13:04

Gjorde mig klar för lite fest...

Meeeeeen någonstans på vägen försvann självförtroendet... Men så här såg min make up ut iaf!

22:45:58

Satt på balkongen å njöt!

Denna sommar verkar bli helt fantastisk! Passade på att sätta mig på balkongen med ett korsord och en kall lågkalori öl på balkongen när jag kom hem från jobbet! =)

2010-07-01
 23:03:01

Circus Brazil Jack

Var på circus med Stefan, Kakan och Ebra ikväll... Mycket roligt! =D Vart dock uppdragen av clownen... Bildbevis nedan:

Hade visst kollegan Eva Bofride på plats som var kvick med kameran... Nice min på nedersta bilden! ;D