2009-11-18
 17:46:51

Aj... =(

Jag har problem med tarmvred lite då och då... Oftast är det "små" anfall av tarmvred pga att min tarm vrider sig runt sig själv ibland... Ont som satan men det går över! Just nu låter det nästan som om det är fyverkerier i min mage och lite titt som tätt känns det nästan som en liten explosion i magen, det är när tarmen hoppar tillbaka till korrekt läge... Enligt Vårdguiden så ska man uppsöka läkare så fort man får första symtom av tarmvred, grejen är bara den att då skulle jag få springa vid läkaren väldigt ofta... Jag har haft dessa problem så pass länge att jag numera kan känna igen om det är "småttigar" eller om det är en riktig ordentlig... Är det tal om en ordentlig så är det akuten direkt!!! Just nu är det "småttingar" som vrider sig, jävlas en stund, "exloderar" och för att sen börja om igen... Om en stund när det gått över helt kommer jag ligga ganska utmattad på soffan ett tag... Det är nämligen påfrestande för kroppen!

Känner att det börjar släppa lite nu... Skönt!
Just nu är det "se-ut-att-vara-gravid-varning"! Blir så fruktansvärt svullen när man får tarmvred! Om nån timme så kommer det se ut som om jag gått ner typ 15kg eller nått...

Usch vad jag beklagar mig!
Innan jag släpper klagandet så ska jag passa på å klaga över två saker till!
1. Att jag luktar frityrolja! Carina å Hinken friterade pommes när jag var där å shit vad den lukten fastnade!!! Haha... =/ 
2. Att Stefan inte hade betalat jotexräkningen som jag bad honom om förra månaden, så idag kom det en ny räkning med 50kr påminnelse avgift!!! Morr!!!
Så färdigklagat för idag! =D


Sara

Men gumman har du tarmvred, det låter ju livsfarligt! Var rädd om dig! Kram



PUBLICERAT: 2009-11-18, 20:56:35 | URL: http://liteomsara.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: