2009-11-06
 20:48:15

Gamla minnen...

När jag var liten (ca 4-5 år gammal eller nått) så hade jag väldigt svårt med vissa uttal... Det svåraste var ord med S... Så som sjön, sköljer å så vidare...
Pappa försökte lära mig en ramsa när jag var liten just för att jag skulle kunna lära mig uttalen!
Here it is!
"Det är skönt att skita i sjön för sjön sköljer skiten ut stjärten."
Hemsk jag vet! Men jag kunde inte riktigt...
Min variant var:
"Det är hönt att hita i hön för hön höljer hiten ut härten."
Alltså hade jag inga svårigheter att uttala H men dessto svårare med S... =D

3 veckor senare sprang jag tydligen till pappa med detta budskapet!
Jag: "Pappa, pappa jag kan!!!"
Pappa: "Vad kan du?"
Jag: "Det är skönt att skita i sjön för sjön sköljer skiten ur stjärten!"
Pappa: ASGARV och knallröd i fejat för detta har jag för mig att jag kom å sa mitt framför hans vänner... =D

Så det kan bli när man försöker lära sitt barn tala rent! =)


Malin

Hihi, det här har din mamma berättat för mig ;)



PUBLICERAT: 2009-11-07, 09:07:22 | URL: http://hejdenbergskan.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: