2009-10-13
 16:23:56

Skrutt-i-bang-bang

Det är ett av namnen min lilla bil går under...

Jag var i slutet av september å köpte två nya däck. Problemet är bara att det ena däcker släpper luft...
Så idag som först åkte jag förbi stället där jag köpt däcken och bad dem att kolla upp det, problemet var att killen bakom disken var ensam just idag så han bad mig återkomma imorrn eller en annan dag så skulle dom kolla om det är ventilen som är kajko eller om det är själva däcket...
När jag ändå var där så ifrågasatte jag en annan sak oxå! Det är nämligen så här:
Jag köpte 2 nya däck av dom som dom sen la om på mina fäljar och satte på bilen. I priset för det skulle det oxå ingå en balansering av däcken men eftersom jag har hela massiva fäljar så kunde dom inte balansera så killen sa åt mig att åka någon annanstans och göra det... Sagt och gjort så gjorde jag precis det och betalade där 200kr för balanseringen... Kruxet är nu va, att jag har ju indirekt betalat för balaseringen 2 ggr... Eftersom det skulle ingå i priset för däcken!
Så idag passade jag på att snacka med dom å i frågasätta om det verkligen är okej? Killen bakom disken tyckte självklart inte det å frågade efter kvitto, vilket jag inte har... Såklart! MEN jag betalade med kort och kan se på min internetbank att det dragits 200kr till den andra firman och tro det eller ej men det var okej för dom! Så imorrn ska jag tillbaka med bilen så dom får kolla på däckena och med mig dit tar jag en utskrift från min internetbank så jag kan få tillbaka mina 200kr!
Bra va?



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: