2009-09-27
 21:30:09

Kantareller!

Idag har vi varit i skogen tillsammans med mamma och Åke för att plocka svamp. Och svamp vart det! Jag hittade ca 7 liter själv! Stefan gick å tittade på naturen och överlät svampplockandet till mig... Efter ett tag vart han less och tog en promenad genom skogen tillbaka hem till mamma medans vi andra fortsatte vår jakt på kantareller! =)




När vi sen kom hem så hjälpte jag Anna-Karin med lite make up inför hennes dejt! Som har gått jättebra! =) Tyvärr kom jag inte ihåg att ta någon bild på henne men fin som tusan vart hon iaf! =)
Sen var det bara att börja rensa svamp... Imorrn är det till å förvälla alla kantareller och frysa in...

Fick upp lampan och krukorna i husvagnen idag men bild på det kommer senare i veckan!


Malin

Men ni hittade ju masssa svamp!! Vad är hemligheten, jag hittar aldrig några riktiga kantareller.



PUBLICERAT: 2009-09-28, 08:48:31 | URL: http://hejdenbergskan.blogg.se/
Anna-Karin

japp fin som tuuuusan vart jag! tackar gumman! du får nog ta o lära mig nångång! Johnny kommer hit på fredag :D.



Kramis


Mia

Malin! Leta, leta och åter leta! =)



Anna-Karin! Det var så lite så! Vill du ha hjälp på fredag oxå?



Kram på er



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: