2010-08-09
 21:23:05

Sara's möhippa!

Min söta vän Sara ska gifta sig om två veckor och igår hade vi möhippa för henne! Vi hade en hel massa aktiviteter planerade men pga regn fick vi planera om lite efter hand...

Kl 8 träffades möhippegänget på säveskolans parkering. Därifrån åkte vi ut till Kneippbyn och valde ut en vattenrutschbana som Sara skulle åka!

Det vart Halfpipe!

När vi hade bestämt oss sprang vi å gömde oss...


Kl 9 hämtade en MC-kille upp Sara hemma och virrade runt med henne en stund, efter mycket fart och fläckt kom Sara äntligen fram till Vattenland! Där mötte badvakten upp henne och visade henne upp till Halfpipen.
Medans Sara gjorde sig redo för sitt åk skyndade vi fram å ställde oss runt poolen hon skulle landa i... Seeeen kom hon!



(Lägg märke till att bikinin inte ens hann bli helt blöt!)

Efter mycket kramar och skratt åkte vi vidare till Tofta skjutfält, där fick Sara börja med att jaga kor... (Helt oplanerat!)

Kojakten tog så mycket på krafterna så det fick bli en liten fika när vi passerat kossorna!
 10.30 mötte vi upp en man mitt ute i ingenstans på skjutfältet å fick prova på att skjuta lerduvor! =)




När vi skjutit klart dumpade vi Sara där med en cykel som man måste trampa baklänges för att komma framåt! Det är mycket svårare än vad det låter...



Kanske 1 km bort väntade vi på henne, där fick den som ville testa cykeln. Dags för lunch, problemet var bara att vi planerat picknick men pga regnet så kändes inte det sååå bra... Åkte istället till Kupan där dom var så snälla å lät oss sitta där å äta vår lunch! Vi åt en fantastiskt god pastasallad som en av tjejerna gjort! Sen var det dags för Sara att köpa sin outfit - på Kupan! =) Kläderna fick kosta max 100kr och var tvungna att godkännas av oss! Problemet var bara att hon kollade på för "snygga" kläder så vi fick rycka in!

Efter en del letande så hittade vi den perfekta klänningen och skorna! =D



Och eftersom det regnade så ställde vi in lite planer och åkte till Kanonen vid 14.30 å körde Laserdome istället!

(Tyvärr tog jag inte några egna bilder där så jag lånar två från Kanonens hemsida!)
Planen var att alla skulle jaga Sara trots lagfärg men väl inne i mörkret slog tävlingsinstinkten till å alla vart inställa på "krig"! Dock var Sara den som vart mest träffad ändå! =D
Innan vi skulle åka vidare var vi tvungna att packa om bilarna lite... Medans några av tjejerna packade å styrde så sa jag att jag skulle smita på toaletten och frågade "Ni åker inte ifrån mig va!?"... "Nää då gå du på toa du" fick jag till svar... Meeen när jag kom ut igen så fick jag syn på bilarna vid rödlyset å vips så var dom borta... Kvar stod jag ensam kvar... =( Som tur var så var Svensexegänget oxå på Kanonen så jag fick be dom att ringa nån av tjejerna eftersom min mobil låg kvar i Johannas bil... =/ Jäkla tur att Henkes gäng var där annars hade jag inte fått tag på nån! Tanja å Maria kom å hämtade mig efter typ 15-20 min... Då mötte vi upp möhippegänget på hamnen där dom satt å fikade i godan ro!




Lite uppdrag på Hamnen vart det oxå! Första uppdraget vart att hon skulle be å få en kula glass på antingen "Glassmagasinet" eller "Visby glass" för att sen sälja den...

Trodde aldrig att hon skulle få det men visst fick hon det!

Det komiska var att när hon sen skulle sälja glassen så gjorde hon det till en gäst på konkurentens uteservering! =D

Nästa uppdrag var att sjunga för främmande människor!


Vid bilen poserade hon väldigt vackert!


Nästa del av dagen behövde vi Stefans hjälp till så jag och Sara vart avsläppta hemma hos mig... Dags för sång! =D


Hemma hos mig passade vi även på att duscha och göra oss fina! =) Sen skulle vi hem till Sara igen men för att göra det lite mer spännande och skrämmande för Sara så satte jag en tröja över huvudet på Sara och gav Stefan direktiv om att svänga runt massor! Var å virrade runt uppe på Terra Nova ganska ordentligt så när vi väl var framme hade Sara ingen aning om vart vi befann oss! Hon vart vääääldigt paff när hon stod framför sitt eget hus! =D Medans jag å Sara hade varit hemma hos mig hade resten av gänget gjort jättefint med bl a ballonger å blommor och fixat jättegod mat!


Efter maten fick Sara göra ett litet klädbyte och så fick hon dansa!

Sen vart det nån liten lek innan det var dags att göra Sara krogenfin!




Väl nere på stan fick Sara sälja rosor, piskrapp, magdans eller visa musen.
Jisses vad bra det gick för henne! Utanför korvmojen på Södra Kyrkogatan försökte Sara sälja ett piskrapp till killen i luckan och medans hon gjorde det gick en kille bakom hennes rygg ner på knä å friade till sin tjej! =D Gyllene tillfälle att sälja en ros!!! Men vem fan friar till sin tjej halv ett en lördagsnatt utanför en krovmoj?! Hursomhelst så hoppas jag att dom blir lyckliga! =D


På vägen hem mötte vi upp en vääääldigt blöt Henke med vänner!


clara

Sicken kul dag vi hade! Och jag skrattar ihjäl mig varje gång jag tänker på dig din stackare som blev kvar på toan! Det är ju så hemskt att det inte är klokt!

/clara



PUBLICERAT: 2010-08-09, 23:44:48 | URL: http://cklaris.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: