2010-08-02
 22:28:51

Semester del 2

Efter att ha återvänt hem pga regn och fest så packade vi under måndagen återigen Ingvar å begav oss iväg till Fårö!



Måndag - Ägnades åt att sätta upp tältet å slappa! På kvällen kom pappa, Åsa, Arvid, Erik, Lena, Göran och Vendela ut... Grillade, pratade och hade det bra!

Tisdagen vart det dags för den årliga grillfesten! =) Men först ett besök hos min farmor på Sudersand och bada med mina bröder! Fast där vart det inte heller några kort tagna... =(


För några år sedan vart Åsa väldigt full på det årets grillfest och fick då "Ledartröjan!"... Ett skämt vi brukar hålla i varje grillfest - Vem får årets ledartröja!? Jag har klarat mig men den tvåbenta varelsen som jag bor ihop med lyckades bli vääääldigt packad och fick ledas in i tältet av mig! Man kan lugnt påstå att han fick årets ledartröja!


Onsdag - Stefan låg mot alla odds inte bakis så vi begav oss iväg på en liten roadtrip på Fårö! Dock fick jag köra! ;D
Lite av Ulla Hau:



och en promenad vid Fårö fyr:

Hoppade över alla raukar eftersom det känns som om man sett dessa mååååånga gånger om! Pappa, Åsa och barnen åkte hem under eftermiddagen och erbjöd oss att flytta in i deras husvagn, vi tackade ja och packade ihop tältet å flyttade in! =)


Tordag - Stefan passade på att öva fiol och jag satt å läste!

Dock hann inte dagen bli så gammal innan jag fick meddelande från Anna-Karin som var kattvakt... Ebba var tydligen dålig så vi kastade in grejerna i bilen å skyndade oss hem!

Lyckligtvis var det falsklarm å Ebba mådde bra! =) Passade på att åka till Barlinbo å fika hos Malin, Kenta och lilla Engla! Mycket trevligt! Hos fam. Hejdenberg bestämde vi oss för att åka å handla och sen bege oss tillbaka ut till Fårö! =)
Så tillbaka till Fårö!

Under torsdagskvällen fick vi besök...

För att visa att han är en bra värd så tog Stefan fram gitarren å spelade och sjöng en stund för våra gäster!



Fredag - Ägnades åt böcker och liiiite sightsing! Rattade ner på en liten grusväg å hittade Bergmans gamla hus! Inte för att det syntes mycket från vägen men det var lite coolt att se det lilla vi såg! =) Upptäckte under fredagen att jag är lite frälst i väderkvarnar! Om jag någongång ska ha en sommarstuga så vill jag ha en väderkvarn å bygga om! =D

Och så lagade vi tacos på stormköket! =)


Lördag - Dags att packa ihop å röra oss hemåt! Stannade till i Fårösund å gick på marknad... Dock inte mycket att ha... =( Sen rattade vi Ingvar hemåt! Väl hemma fick jag återigen stressa med att göra mig klar inför kvällens middag på Joda med brudarna! Hade planerat att gå med ut efter middagen men jag vart dålig så jag åkte hem för att kurera mig istället...
Innan vi åkte hem tog jag lite kort på världens coolaste husvagn! =)





KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: