2010-02-21
 16:22:24

Melodifestival, klippning och gudstjänst...

Igår kväll köpte jag å Stefan med oss pizza och begav oss ut till kompisar i Barlingbo. På vägen dit fick vi lite bilbekymmer så det vart ett stopp på vägen, mer om bilen i ett eget inlägg... I Barlingbo käkade vi pizza, Malin klippte mig (bilder kommer senare!) och så kollade vi melodifestivalen! Hade det mycket trevligt! Så där lagom avspänt, soft och trevligt! Efter melodifestivalen kollade vi på "...och så kom Polly" innan det var dags att hoppa i säng. Imorse vaknade vi tidigt i ett snöigt Barlingbo, gjorde oss i ordning, hoppade in i bilen och så Stefan fick övningsköra till Othem.
Han jobbar där idag.
När vi kom på plats gick jag med in för att se hur hans arbetsplats såg ut, tanken var att jag bara skulle kolla runt lite för att sen åka hem innan gudstjänsten... MEN! Tanterna, farbröderna samt prästen Marita tyckte annat... Jag vart "tillsagd" att stanna å vara med på gudstjänsten, dom var så glada över att jag var med! Kände att jag inte annat kunde än att stanna! Så lite mot min vilja fick jag snällt sitta på lyssna på predikan... Enda roliga var att faktiskt få höra Stefan spela orgel... Det var kul! Efter gudstjänsten såg jag min chans att sticka innan Stefans andra gudstjänst i eftermiddag men återigen tyckte församlingen annorlunda... Jag skulle självklart komma med på fikat innan jag kunde åka hem! Så, lydig som jag är gick jag med på fikat... Det var riktigt trevligt faktiskt! =) Kul att prata lite med folket min karl träffar så ofta! Fast nästa gudstjänst gjorde jag mig fri från och åkte hemåt!

Vad som hände sen kommer i nästa inlägg... =)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: