2010-01-14
 17:54:04

I doubt myself...

I hela mitt liv har jag vetat att jag är kompetent att klara av livets utmaningar. Jag vet att jag klarar mig alltid! Jag vet att jag är stark och självständig!
Jag har med andra ord alltså en bra självkänsla men mitt självförtroende är nästan obefintligt... Jag tycker nästan alltid att alla andra är snyggare, bättre, smartare, snällare, trevligare, roligare och tryggare i sig själva! Jag tvivlar ofta på att just jag skulle ha nått intressant att komma med eller att jag överhuvudtaget skulle vara intressant! Tycker själv att jag ofta känns tafatt och obekväm med folk jag inte riktigt känner helt och fullt! Hatar det! Vill kunna slappna av å bara vara! Vill vara som jag är när jag är lite onykter! Då skiter jag fullständigt (iaf nästan) i om andra tycker jag är konstig, ful, tjock, dum eller liknande! Då slappnar jag av å bjuder på mig själv! Då är jag Mia, så som Mia egentligen är!
Känner avund gentemot min syster, vänner, kollegor och andra som alltid tycks vara bekväma!

Någon som har nått bra tips på hur man bygger upp sitt självförtroende?!?


Sara

Tro på dig själv och bara va den där tjejen du vill vara! Du är så mycket bättre än vad du tror :)



http://www.salongk.se/artiklar/import/2007/9/19/2056/index.xml

Stor kram!



PUBLICERAT: 2010-01-14, 19:55:35 | URL: http://liteomsara.blogg.se/
Malin

Gör det DU tycker är bra&snyggt & strunta i andras tycke, så får jag ett bättre självförtroende! Det är sant!



PUBLICERAT: 2010-01-15, 17:01:22 | URL: http://hejdenbergskan.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: