2010-01-09
 10:11:01

Middag och spel...

Fredagskvällen spenderades hemma hos Eva. Vi vart bjudna på stekt potatis, fläsk och bruna bönor. En riktigt klassisk fredagsmiddag alltså! ;) Trots att jag egentligen inte tycker om bruna bönor så smakade det bra! Fast jag gjorde tvärtom än Stefan och Eva... Dom åt ju bruna bönor med potatis och fläsk som tillbehör medans jag åt bönorna som tillbehör till potatisen å fläsket... Det vill säga att jag inte åt så mycket bönor... =)

Efter maten spelade vi lite "Kasta gris" innan vi gick över till "Hur fan visste du det?"... "Hur fan visste du det?" var jättekul, funderar på att köpa det! =)
En liten förklaring på vad spelet går ut på...

"Hur fan visste du det?"
Vissa saker ska eller borde man inte kunna svaret på.
Detta spel består av 500 frågor som kan upplevas som konstigt eller pinsamt att man kan svaret på. Ämnen som berörs är bl a kriminalitet, skvaller och sex och kan man svaret måste man naturligtvis berätta inför de andra i sällskapet hur man vet det! Förbered dig på att få en hel del ny kunskap samtidigt som du får veta vem av dina vänner som är minst normal.

Här är några exempel på frågor:
Vilken typ av ekobrott är vanligast?
Vad är ett ´glory hole´?
Var går gränser för grovt rattfylleri?
Varför blir händerna och fötterna skrynkliga då man legat i badet för länge?
Vilken bok stjäls oftast på biblioteket?



Hihi, ett riktigt kul spel! =) Hittade precis det på bluebox.se för 135kr... Ska kolla om jag kan hitta det billigare eller för samma peng här hemma annars beställer jag nog det därifrån! =)

Det vart mycket skratt och diskussioner pga av spelet å vi hade väldigt roligt som sagt... Klockan hann bli 1 innan vi rörde oss hemåt och promenaden hem var ovanligt rolig! Jag å Stefan busade multum mycket! Han bar mig på massa olika sätt å vis, vi försökte knuffa ut varandra i djupa snön, jag försökte plumsa i hans fotspår när vi genade över ett djupt snötäckt grönområde, osv... Jisses vad skratt vår lilla promenad bjöd på! =D

Kameran fick följa med både till Eva och hem från Eva men det vart inte ett endaste litet kort taget! =/ Nu måste jag skärpa mig!!!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: