2010-03-23
 21:51:28

Sthlm-Visby

Var i storstaden i helgen... Jag och Stefan åkte upp i lördags morse för fira hans mamma som fyllt 60år. Båtresan var såååååå tråkig så jag satt å muppade mig med Stefan hela tiden, det slöt med att jag fick marmelad i ögat... =/ Lagom roligt... Som tur var hade jag sminkväskan med mig ombord så jag spenderade en halvtimme på damrummet med att försöka lägga en ny make up med eyeliner å allt medans båten gungade ganska mycket... Kan lova att det inte var det lättaste! Men det gick!!! =) Väl i hamn hoppade vi på pendeln och åkte hem till Stefan syster Jenny! Där vart massa bus med hans systerdotter Linn...

Under kvällen vart det middag på en mysig liten italiensk resturang. Mycket gott! Jag åt lammytterfilé med grillade grönsaker och ugnspotatis till varmrätt och blåbärs sorbet till efterrätt. Maten var kanon men glassen hade jag kunnat vara utan...

På söndagen vart det ett litet besök på IKEA trots Stefans motstånd... =) Me love IKEA! Vart inte så mycket handel men lite smått å gott vart det iaf! Dagen bjöd även på mer bus med Linn, lunch med Stefans familj, pendelåkning och båttur...
På båten träffade vi på Eva (min fd svärmor) så hemresan gick mycket snabbare för oss alla eftersom vi spenderade resan med att tjattra... =D Väl i Visby hade vi bilen parkerad i hamnen, så skönt å smidigt! Erbjöd att köra hem Eva så hon slapp ta taxi vilket hon givetvis nappade på! =) Dum vore hon annars! Väl hemma hoppade jag genast ur kläderna å ner i sängen! Var såååååå trött!

Btw... Glömde skriva en grej...
Stefans syrra har det sjuuuuukt kallt i sitt hus, ca 18-19 grader! Höll på att frysa ihjäl under hela helgen! Natten var värst! Fick tassa upp efter en filt plus att jag höll mig i Stefans famn heeeeela natten! Burr!!!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: