2010-05-31
 20:45:42

Den late och den aktiva!

Just nu är det världens krig i skallen på mig... Den late Mia och den Aktiva Mia har en livlig disskution just nu! Den låter någonting så här:

Aktiva Mia: Res på arslet å gå ut och gå med dig människa!
Late Mia: Det regnar ju...
Aktiva Mia: Spelar ingen roll! Lite vatten dör du inte av!
Late Mia: Men det är kallt...
Aktiva Mia: Du blir varm om du håller tempo!
Late Mia: Jag vill krypa upp i soffan och se en film...
Aktiva Mia: Kan du göra när du tagit din promenad!
Late Mia: Men jag ha ju gått varje dag i 2 månader nu...
Aktiva Mia: Det kan du gott göra i minst 2 månader till!
Late Mia: Meeeeen det regnar ju!!!
Aktiva Mia: Är du allergisk mot vatten?
Late Mia: Nej...
Aktiva Mia: Då så!
Late Mia: Jag orkar inte...
Aktiva Mia: Du blir pigg när du kommer ut!
Late Mia: Men då måste jag ju byta om... Suck...
Aktiva Mia: Som om det är jobbigt!?
Late Mia: Men jag måste ju ännu hänga tvätten...
Aktiva Mia: Det kan du göra när du kommer in! Den försvinner inte!
Late Mia: Åh vad du är jobbig...
Aktiva Mia: Tack detsamma!
Late Mia: Men jag vill inte, orkar inte OCH det regnar...
Aktiva Mia: Skiter jag i, du blir pigg OCH lite vatten är inte farligt!
Late Mia: Suck...
Aktiva Mia: Kom igen nu!
Late Mia: Jag kommer bli dyngsur...
Aktiva Mia: Du torkar!
Late Mia: Jag kommer frysa arslet av mig...
Aktiva Mia: Du blir varm efter en stund! Dessutom gör det inte så mycket om du fryser arslet av dig, för det är ändå för stort!
Late Mia: Nu var du elak!!!
Aktiva Mia: Det är du oxå! Allt jag vill är ju att komma ut i friska luften och röra på mig! Är det så svårt att förstå!?
Late Mia: Nej men det regnar ju...
Aktiva Mia: Jävla tjat om det där regnet! Sätt på dig regnjackan då!
Late Mia: Den är inge skön...
Aktiva Mia: Nu får det fan vara nog! Klä om och gå ut å gå din late fan!
Late Mia: ...
Aktiva Mia: Nu lyssnar du på mig och kniper käft! Du är lat, gnällig och jävligt tröttsam så nu ignorerar jag dig!
Late Mia: Men...
Aktiva Mia: Nej! Inte ett ord till!!! Nu är det ombyte och promenad som gäller!
Late Mia: Suck...
Aktiva Mia: Och så kan du ju tacka mig sen när vi kommer in igen! För då kommer du minsann vara piggare och nöjd med dig själv!
Late Mia: Okeeeej då men bara så du vet så tänker jag inte gå långt...
Aktiva Mia: Du kommer att gå precis så långt jag vill och du kommer att älska det! Därmed basta!
Late Mia: Mutter mutter...
Aktiva Mia: Kom nu så går vi! Och sluta och sura!!!


Malin H

Hahahaaaa.aa....aaa......



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: