2010-10-25
 14:49:46

Äntligen hemma!!!

I nättres kom jag hem! Äntligen! Tyvärr hann jag inte träffa älsklingen innan han åkte till Oskarshamn men jag kom iaf hem!!! Det var riktigt tufft att ta mig hem från båten själv med all packning! Men som tur var hade S lämnat bilen åt mig nere på hamnen! Så nu är jag hemma, har hunnit med att jobba idag oxå... Hur skönt det än är att komma hemifrån lite ibland så är det otroligt skönt att komma hem igen!

Men jag har haft en toppen helg!
I torsdags när jag åkte upp så mötte sötaste Kakan i världen mig i Nynäshamn så åkte vi hem till hennes och hennes mans lägenhet i Jordbro. Satt uppe ganska länge med en tekopp i handen och babblade! Längesen vi sågs ju! På fredagen åkte vi till Ikea å shoppade lite inredning till deras hem och jag köpte orkidéer! Tillbaka i lägenheten hjälpte jag dom att piffa lite! Attans vad jag tycker att det är kul att styla andras hem! =D

Vid 18 tiden åkte jag hem till höggravida Pia, där vart jag bjuden på tacos och så satte vi genast igång med att planera vad vi skulle kolla på när vi kom till Ullared!
Vid midnatt i fredags gick bussen som tog oss till Ullared från Vällingby. Ganska omgående började alla i bussen installera sig för att sova! Jag pluggade in mp3-spelaren i öronen å gjorde detsamma! Tro det eller ej men jag kunde faktiskt sova lite! =) Vid 04.00 gjorde vi ett stopp i Ödeshög eftersom busschaffören var tvungen att vila enligt EU reglerna.

I Ullared var vi kl 07.00, då var det bara att gnugga sig i ögonen å göra visakortet redo för då var det dags för shopping!!! =) Från 07.00-16.00 gick vi omkring inne på Gekås å shoppade multum! Känns som att jag fick tag på det mesta jag ville ha tag på men jag känner mig allt lite besviken på klädutbudet! Hade hoppats på att hitta mer! Men det jag hittade är jag nöjd med! =) Köpte massa fint till hemmet, julklappar, kläder till både mig å Stefan, smink och en massa annat smått å gott! =)
Dagen i Ullared gick vääääldigt snabbt! Vid strax efter 16.00 lämnade vi Ullared och begav oss mot Stockholm igen! Även på hemresan gjorde vi ett stopp, även denna gången i Ödeshög, för att äta lite middag. Åt helstekt fläskytterfilé, stekt potatis och sås, inte den godaste maten jag ätit men ändå helt okej... Godast var nog ölen jag drack till maten! Det var välbehövligt efter en lång shoppingdag! Vid midnatt i lördags var vi åter i Vällingby där Pia's pappa mötte oss, tack gode gud att vi slapp släpa all handel på tunnelbana, buss eller pendel!

I söndags gick vi upp ganska tidigt igen eftersom jag skulle hinna packa om allt och ta mig till båten som gick kl 12.00... Vi höll tiden väldigt bra tills pendlen bestämde sig för att jobba emot mig!!! Elfel vid typ Södra station eller nått... Var tvungen att byta till tunnelbanan vid t-centralen för att ta oss till Farsta för att sen byta till pendeln igen... Meeeen påväg till Farsta insåg vi att jag aldrig skulle hinna, pendeln skulle vara framme kl 12.00 i Nynäshamn och båten tänkte inte vänta in den... Så vid Skogskyrkogården klev vi av, jag ringde Destination Gotland å bokade om min biljett till 20.05 båten istället... Sen var det bara att ta sig tillbaka hela vägen till Hjulsta för att lämpa av all packning vid Pia igen... För att fylla ut dagen så åkte vi till Vällingby centrum för att ägna oss åt lite mer shopping! Lite fynd vart det! =) Sen stekte vi pannkakor hemma hos Pia innan det var dags att återigen sätta oss på pendeln mot Nynäshamn... Hann inte mer än att sätta oss så kom nästa helvete! Ett tåg var trasigt så vartannat tåg till Nynäshamn vart inställt, vilket skulle ha gjort så jag missade båten igen men eftersom vi åkte hemifrån Pia's 1½ timme tidigare än vad vi egentligen skulle ha behövt så hade vi marginal! Å det var en jäkla tur för den extra tiden behövdes, vi var framme i Nynäshamn 45 min innan båten gick!
Så vid ca 23.30 satte jag åter fötterna på gotlänsk mark!
Underbart att vara hemma på min ö igen!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: