2010-10-31
 09:59:36

Tjejkväll med drinkar!

Eftersom Åsa och Mia var lite sena så tjuvstartade jag, Malin, Sara & Tesse på en extradrink! :) Miranda ville oxå vara med på den... Dock var det bara sugrören hon ville komma åt! :D

När Åsa & Mia kommit på plats så var det dags för min drink! :) 
Gotlänningen
1 glas
4 cl mjölk
2 kulor vaniljglass
0,5 påse saffran
4 cl vaniljvodka
Mixa detta i några sekunder, häll upp och toppa med salmbärssylt!

Lekar! Man måste ju ha lite lekar!
Vi spelade filmspelet som går ut på att man skriver ner typ 5 filmer var på en lapp å lägger i en skål... Sen delar man upp sig på 2 eller flera lag. Spelet innehåller 3 omgångar, första omgången ska man förklara filmen så att dom andra kan gissa. Man får inte översätta, använda synonymer, säga skådespelarnas eller regisörens namn. Man har 1 minut på sig att hinna så många filmer som möjligt, varje lapp ger 1 poäng. Så turas man om tills lapparna är slut.
Till omgång 2 lägger man tillbaka lapparna i skålen, här ska man förklara filmen med endast ett ord! Även här har man 1 minut på sig, varje film ger 1 poäng och man turas om tills lapparna är slut.
Omgång 3 lägger man återigen tillbaka samma lappar i skålen men här gör man charader. Man får inte yppa ett ord eller använda rekvisita. Återigen har man 1 minut på sig, varje film ger 1 poäng och man turas om tills lapparna är slut. Det lag som efter omgång 3 har flest poäng vinner!
Denna lek är riktigt rolig och varierande! Det är aldrig samma svårighetsgrad eller samma filmer, det beror helt och hållet på vem man spelar med! :D Rekomenderas varmt!

Eftersom jag var värdinna så hade jag fixar lite smått å gott att smaska på!
Uppifrån å ner på bild 1: Kajpsoppa, Crostinis med tomat/basilika/vitlök/chili/olivolja, Tacopajer med gucamole.
Uppifrån å ner på bild 2: Chokladpenisar, Rabarberpannacotta, Kladdkakor med vaniljglass.

Sen var det dags för Malins drink! Hon hade inget namn på den men eftersom hon hade ispenisar i så döpte hon den till Mr Penis!

Vi drack å lekte vidare! Här omgång 1...

Tesses drink var en Tequila sunrise!


Ännu mera lek... :) Omgång 1...

För att få bort de stora fatet från bordet så la Malin över chokladpenisarna på ett annat fat, väldigt vackert! ;)

Leken fortsatte med omgång 2! Här ser man oxå Saras drink som jag missade att ta kort på... :( Dåligt av mig! God var den iaf! Den heter Ransome och innehåller: Xanté, Passõa, fruktsoda och tranbärsjuice.

Sen var det dags för omgång 3! Charader!!!


Vi var 2 Mia här igår men jag var den som var på det vinnande laget! Lottade lag men jag hade tur å fick vara med vinnarna hela kvällen! :)
Malin å Tesse åkte hem vid tolvsnåret, vi hade tyvärr inte hunnit igenom alla drinkarna då... Jag, Sara, Åsa och Mia fortsatte på deras drinkar! Åsa gjorde en vindrink och Mia en frusen kokoshistoria!

Fick fina blommor som tack för att jag fixade!
Av Åsa fick jag en rosa julstjärna! Cool va?!

Och av söta Sara fick jag ett litet arragemang som jag gissar hon gjort själv! Så fint! :D



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: