2010-09-19
 12:06:37

Valdag...

När karln min kommer hem från jobbet är det dags att rösta... Vet ni hur ni ska rösta?! Jag vet hur jag ska rösta! Det har jag vetat hela tiden, aldrig varit några frågdagar om det! Jag vill ha en mänsklig regering som har samvete och hjärta, inte en kallhjärtad överklass regering som sparkar på de som redan ligger... Ärligt talat så struntar jag i om jag får några extra slantar i plånboken pga sänkt inkomstskatt om det ska vara på bekostnad av de som verkligen behöver de... Jag vill ha ett samhälle där alla får finnas till vare sig dom är sjuka, friska, arbetande eller arbetslösa! Jag vill ha ett samhälle där man tar hand om varandra och låter den sjuke få den tid som krävs för att kunna ta sig tillbaka, att kunna få varaktigt resultat! Jag tror inte på ett samhälle där det utförs häxjakt på sjuka och arbetslösa... Den typen av regering får mig att tänka på andra världskriget, judar och Hitler... Inget som jag vill stötta!
Detta är såklart bara en liten del av vad man ska fundera på när det är valdags men för mig som varit långtidssjukskriven är det en mycket viktig del! Andra kanske ser mer på skolan, arbetsmarknaden, skatter/pengar, osv när de ska välja... Det är olika för alla... Många ser bara på vad som gynnar dom själva men jag tycker att man måste se på helheten... Kan jag stötta en regering som fryser ut behövande? NEJ! Och det räcker för mig! Jag kommer rösta på en röd regering!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: