2011-11-30
 16:15:31

Adventspyssel och juliga fönster!

Haft dålig inspiration till adventsljusstakarna så därför är dom inte gjorda förrens nu...
Gick omkring på Linds i säkert en timme igår och försökte hitta inspiration men det gick så där. Köpte lite smått och gott, bl.a fatet till den första ljusstaken nedan, men inspirationen lyste med sin frånvaro trots massa fint att titta på! Men idag åkte jag till skogen för att plocka mossa och där fann jag helt plötsligt massa inspiration! Plockade gråmossa, lingonris och gröna mosskuddar som växte på hällarna! Använde för förmodligen första året någonsin ingen gråmossa!
Det syns lite dåligt på bild men jag har använt mig av de gröna så mosskuddarna till två av ljusstakarna, dom kuperar ett litet "landskap" och i kuddarna växer det lite små växter lite här och där! Jättefint och heltklart nått jag vill ha varje år men det krävs att det är barmark ganska länge!
Jag ska inte ha alla ljusstakarna själv, den med värmeljus ska få flytta till fikabordet på jobbet! :)



Julgardinerna kom upp i helgen men kompletterade köksfönstret med en svart längd förrgår! Nu är det bara alla tomtar och granen som saknas! :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: