2012-10-31
 16:57:00

Kolonilott...

Jag har läääänge velat ha en uteplats så jag kan odla! Odla grönsaker, blommor och annat kul! Men sitter ännu i samma lägenhet med balkong! :( Trivs med lägenheten, älskar min balkong men saknar en uteplats så det banne mig gör ont! :( Så i våras, strax efter påsk, skaffade jag en kolonilott! Jisses vilket jobb jag la ner! Bjuder på en liten bildserie längst ner!
 
Jag jobbade verkligen häcken av mig med den! Men sen kom sommaren, vi flyttade med jobbet, jag hade semester (hemma men ändå inte), jobbade heltid och så höll jag på å gå i däck... Det har varit en tuff sommar så min stackars kolonilott har blivit galet lidande! Borde ha varit nere typ varje dag å vattnat men inte ens det fanns det ork i kroppen till! :( Älskade varje sekund av arbetet med den under våren men någonstans på vägen försvann orken, lusten och den brinnande passionen jag hade! Så värmen och ogräset tog kål på mycket av det jag odlat... Trist men det kan inte bli mycket annat när man inte tar hand om det! Så just nu funderar jag fram och tillbaka på hur jag ska göra nästa år... Ska jag ha den kvar eller ska jag säga upp den?! Min högsta önskan om en egen trädgård/uteplats lär inte bli besannad ännu på länge så jag vet inte... Kanske ska testa i lite mindre skala än vad jag gjorde i år? Jag vet faktiskt inte... :( Det är nog nått jag får klura på fram tills våren!
 
Men jag har odlat här hemma på balkongen oxå! Massa tomater, chili och paprika! :) Mums! Det har iaf gått bättre!
 
Hela sommaren har kolonilotten varit en tung sten på mina axlar! :(
         


Amanda

Jag röstar för att du ska ha den kvar!! :)

Svar: Ja kanske... Tycker ju om det! Svårt beslut!
Mia



PUBLICERAT: 2012-10-31, 19:27:07 | URL: http://amandarohn.blogg.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: