2009-10-14
 19:58:20

Operation ögonskuggor!

Nu har jag lagat alla mina ögonskuggor och tycker att det vart riktigt bra! =) Lite rädd för att vissa vart lite fisigare i färgerna men det får gå! Ska bli spännande att testa dem när de torkat! =)
Här kommer en liten bildserie på hur jag gjort! ;)

Detta är vad jag använde: Paletten med de trasiga skuggorna, tandpetare, handdesinfektion, tygtrasa och en 50-öring.

Börja med att picka sönder den trasiga skuggan helt till pulver.

Droppa i spriten.

Blanda till en lagom krämig konsistens och jämna till.

Linda in 50-öringen i tygtrasan.

Pressa!!!

KLART!

Hoppas att det kan hjälpa någon! =D Fråga om ni undrar nått!


Innan och efter! =)


Malin

in till stan och köp handsprit!!!!



PUBLICERAT: 2009-10-16, 08:25:02 | URL: http://hejdenbergskan.blogg.se/
Mia

=D Funkade riktigt bra! En skugga vart lite för pressad så den vart lite svår att använda men det ska nog funka! =)Den rosa som jag lagade försvann det lite väl mycket pigment ur men den funkar ändå! Nu är den bara som ett ljust rosa skimmer när man målar med den! =) Inte för att jag vet hur den var innan... Kan ju ha vart likadan då...



PUBLICERAT: 2009-10-16, 08:52:36 | URL: http://gotlandica.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: