2010-03-24
 08:19:33

Bill och Bull var på besök...

När jag kom hem från jobbet igår låg det en lapp på bänken om att våra kvartersvärdar hade varit på ett litet besök...

Först vart jag lite förbannad för jag gillar inte när de bara kliver in utan vidare men fick snabbt lugna ner mig när jag kom på att jag faktiskt fick en lapp i lådan i slutet av förra veckan om att dom skulle in å kontrollera brandvarnare... Och eftersom jag inte haft någon innan så tycker jag att det är kanon att de kom för att sätta upp en! MEN... Jag först såg jag inte ens den, kollade i alla tak å tyckte att det var väldigt underligt att den inte fanns där... Efter ganska mycket snurrande hittade jag den...

Mitt på jävla väggen...

Varför kan inte GotlandsHem sätta saker lite mer osynligt??? Blir tokig på allt skit dom kastar upp... Har ju liksom en vit fastbyggd garderob i hallen, varför inte sätta den på sidan av den? Den skulle sitta precis lika högt upp å allt men den skulle inte synas! 
Likadant ville dom göra med den där förbannade internetboxen från Telia... Den ville dom sätta fullt synlig mitt på väggen men då var jag hemma och sa ifrån! Så den fick dom snällt sätta ovanför hatthyllan hos mig!!! Där syns den minst...


julia

jo! Nu ska förklara....

Brandvarnare är utifrån säkerthetsskäl och inga estetiska skäl kan försvara vart den ska sitta. Om en brandvarnare är fel placerad och det börjar brinna, och den inte signalerar rätt, kan ett helt lgh-hus brinna ner pga detta. Så där har GotlandsHem gjort HELT rätt. Dessutom behöver du inte ha en nyckel i tuben om du inte vill ha servicenissarna springandes där....



PUBLICERAT: 2010-03-24, 10:33:15 | URL: http://[email protected]
Mia

Haha, ja det är klart att jag vet att en brandvarnare är till för säkerheten och att det estetiska inte ska spela roll där men på garderobsidan skulle den ha suttit precis lika bra när det gäller säkerheten! Dessutom ska en brandvarnare sitta i taket för bästa resultat om det skulle börja brinna... Dock bryr jag mig inte sååå hemskt mycket om vart den sitter, tycker bara att man faktiskt kan tänka till både en och två gånger innan man kastar upp något... Men som jag skrev i inlägget så tycker jag att det är kanon att jag äntligen fått en brandvarnare! =)



PUBLICERAT: 2010-03-24, 10:52:13 | URL: http://gotlandica.blogg.se/
Mia

Även om jag har en nyckel i tuben så får dom inte bara gå in utan att ha hört av sig innan men jag kom ju på att dom hört av sig... Så det var lugnt... Och att jag har nyckel i tuben är endast pga säkerhetsskäl! För skulle det hända nått så finns det alltid möjlighet att ta sig in utan att stå sönder dörren! Nyckel i tuben ligger alltså inte där för GotlandsHems skull utan för Räddningstjänsten!



PUBLICERAT: 2010-03-24, 10:55:32 | URL: http://gotlandica.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: