2010-03-05
 17:05:59

"Husmor" Mia tipsar om hur man räddar tygsoffan efter att katten gått lös med klorna!

Jag tror inte att jag är den ende som har problem med katter som klöser på soffan... Vi har en tygsoffa så den klöser katterna göra på och jag har inte lyckats få dom till att sluta, dock klöser de inte lika mycket längre men ändå... Jag har iaf kommit på knepet på att få bort de fula kattklösmärkena!

Watch and learn! ;)


Så här kan det se ut efter att katterna gått till attack!


Då tar jag fram en stocknål...


...och trycker tillbaka så mycket jag kan.


Så här ser det ut när jag är klar med nålen, då är det dags för nästa steg!


Efter att nålen fått jobba är det noppmaskinens tur!


Brrrrzz...


KLART! Som nytt!!!

Ska vi kolla in "innan" och "efter"???


Maria

Ett bra tips är ättikssprit! Dom hatar doften!



PUBLICERAT: 2010-03-05, 21:19:07 | URL: http://mariatrennestam.blogg.se/
Mia

Hej Smarre! Jag har testat ättikssprit ett antal ggr... Likaså Fyspray, vitpeppar och nått annat svindyrt spray som dom rekomenderade på djuraffären. Det funkar på Ebba men inte på Miranda... Hon skiter fullständigt i allt och kör på! Och det är Miranda som är största boven... Så innan jag hittar nått annat som faktiskt funkar så få jag göra så här! =/ Men som jag skrev i inlägget så klöser dom inte så mycket längre! Tack för tipset ändå! Kram



PUBLICERAT: 2010-03-06, 09:21:13 | URL: http://gotlandica.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: