2010-05-16
 12:36:12

Close-ups

Fick önskemål av Emelie att lägga upp lite närbilder på vad jag planterat... Hade tänkt vänta med det tills allt hade fått en chans att växa till sig lite men jag kastar upp lite "baby-plant" bilder! =)

Lewisia som jag haft i många år! =)

Backnejlika som jag inte får ha i fred... Miranda äter upp den!

Murklocka som är så vackra när dom blommar!

Dahlia. Har aldrig haft denna växt innan... Hoppas på fint resultat!

Wisby ros. Min underbara fjolårsros! Otroligt vackra blommar!

Bambu. Köpte denna förra året och den skulle vara vintergrön... Vilket den inte var... =( Klippte ner den i hopp om att den tar sig igen! Annars blir jag riktigt ledsen! =(

Strandiris. Alltid älskat iris men aldrig haft någon! Så vackra! Även denna äter Miranda på... Jäkla katt!

Doftlilja. Lite lik iris men jag tyckte att blommorna verkade vara vackra och det gör absolut ingenting denna lilla blomma kan tänka sig att sprida lite väldoft! =)

Silverarv som jag grävde upp i mammas trädgård... Blir små vita söta blommor i!

Viol. Åh vad jag älskar violer! =) Så vacker!

Klematis. Denna växt är otroligt snabbväxande, fyllig och vacker! Alltid älskat Klematis! =)

Murgröna. Måste ju ha lite Gotland i "rabatten" oxå!

Klöver som inte ser mycket ut för världen ännu men detta är en växt med vindröda blad och ljust rosa blommor. Väldigt dekorativ!

En stackars liten ros som mamma dissade... Den får bo hos mig tills vidare... =)


Emelie Dahlberg

Ooohhh tusen tack :) Många fina förslag, du hade två utav mina absoluta favoriter däri, klematis och dahlia, otroligt trevliga växter måste jag säga :)

Jag har planterat ute idag och har för första gången köpt hem löjtnantshjärta, satte en liten buske här utanför och får såna mormorsvibbar av den, nostalgi :) Ska bli kul att se hur det ser ut när det växt upp lite i din låda, tack! :)


Mia

Varsågod! =) Jag älskar de flesta blommor! Så svårt att välja vad man ska ha men har försökt satsa på rosa och lila i år! =)

Åh vad härligt med löjtnantshjärta! =D Barndomsblomma! Vi hade det i Barlingbo och jag minns den såå väl! Som jag älskade den blomman! Ser fram emot den dagen när jag skulle kunna plantera en sådan i min trädgård... =) Är så nyfiken på hur min lilla låda kommer se ut när det växt upp! =)



PUBLICERAT: 2010-05-16, 21:36:31 | URL: http://gotlandica.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: