2010-09-01
 20:44:18

Polisutryckning med dragna vapen!

Idag vart det drama på Gråbo! En av grannarna i porten brevid mitt fick nån knäpp idag å hotade döda en specifik polis och viftade omkring med både en kökskniv och ett samuraijsvärd mot både de poliser som var här och ambulanspersonalen! Tydligen ska ha ha tagit massa tabletter och blivit galen, skadat sig själv ganska rejält och då hotat polisen! Polisen fick göra en insats med dragna vapen från både framsidan och baksidan... 4-5 poliser med lika många vapen utanför porten och 2-3 poliser och vapen på skärmtaket på baksidan... Jäklar vilket liv det var! Tydligen var dom typ 2 sekunder från att skjuta honom men det gjorde dom INTE! Vet att det redan går rykten om att han blivit skjuten av polisen, att någon blivit mördad, att någon blivit nedstucken, osv... Men det som hänt är att han skadat sig själv och hotat polisen! Ingen har dött!
Efter massa skrik och drama så la han iaf ifrån sig vapnena och polisen kunde brotta ner och gripa honom, dock efter att ha sprejat honom med pepparspray. Ambulanspersonalen var snabbt fram å började skölja såren och plåstra om honom, när de var klara såg han nästan ut som en mumie p g a allt bandage! De fick klippa sönder kläderna på honom för att komma åt. Sen knölade de in honom i ambulansen å åkte iväg med honom. När krim till platsen gjorde de en dundertabbe! De körde över svärdet! Snacka om klantigt!

Men jobbigast av allt under allt detta var att min goa vän bor i lägenheten ovanför honom och hon var jävligt skärrad... Det kändes lugnt så länge jag visste att granntanten mittemot var hos henne men när jag helt plötsligt fick syn på granntanten utanför porten sprang jag ut å frågade polisen om jag fick gå upp till min vän men de var ännu tvugna att säkra bevis så jag fick inte gå in och min vän fick inte gå ut... Bad att de skulle skicka upp en polis för att kolla till henne, vilket de snabbt gjorde, och sen pratade jag med henne på telefon istället! Så fort polisen var klara så släppte de in mig och min väns kusin som kommit så att vi kunde gå upp till henne! Fy vad blod det var i trapphuset! Äckligt värre! Väl uppe i lägenheten hos min vän så tittade jag ner på snubbens balkong och jag säger då det: Jävlar vilken blodpöl!

Gotlandshem var snabbt på plats efter att polisen var klara å städade av i trapphuset för att få bort allt blod men ingen har spolat bort blodet på gångbanan och gräsmattan! Usch! Hoppas det regnar ordentligt inatt eller imorgon!

Efter en händelserik dag tänker jag nu krypa ner i sängen med boken å försöka slappna av lite!


clara

Jag säger då det.... GRÅBO! Shit vilket drama!! :-O



PUBLICERAT: 2010-09-01, 22:19:53 | URL: http://cklaris.blogg.se/
Malin Hejdenberg!

Det är seriöst ngt fel på gråbo, flytta därifrån MIa!!


Mia

Alltså jag tror egentligen inte att det är något fel på Gråbo! Jag tror att detta skulle kunna hända i vilket bostadsområde som helst... Dock vill jag flytta, men inte pga att jag bor på Gråbo utan för att jag vill ha större, uteplats/trädgård och helst av allt ett HUS!!! :D



PUBLICERAT: 2010-09-02, 19:43:28 | URL: http://gotlandica.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: