2011-01-10
 16:58:38

Blir såååå trött!!!

För ett tag sedan skrev jag att jag bestämt mig för att renovera köket och det har jag sett fram emot sedan dess! Jag älskar att ha små projekt på gång så det sporrade mig som tusan! Började med att välja ut tapeter och sen beställa en ny tavla, den fick jag hem idag - sjuuuukt fin!!! Har oxå beställt en ny fin matta till köket! :)

Meeeeen, mattan är nu avbeställd och tapetplanerna har gått i krasch! :( Grejen är den att jag skulle få materialet av bolaget jag hyr av men först när jag var där idag å skulle få en rekvistation så kläckte gubben ur sig att man inte får tapeter till kök längre utan nu är det färg som gäller... För i helvete! Kunde han inte ha kläckt ur sig det liiiite tidigare kanske, typ när jag var där första gången?!?! Tapeten jag valt ut blir på tok för dyr när man ska betala fullpris för den, hade ju tänkt en fondvägg som jag skulle få betala en del på... Har inte lust att betala flera tusen kronor för att renovera köket när jag inte äger lägenheten och dessutom helst vill flytta!
Nu sitter jag iaf med ett par tapetkataloger å försöker hitta en billigare tapet som är nice, en som vi har råd att bekosta själva vill säga... Inte det lättaste när man redan snöat in sig på en look! Gah!!!
Funderar lite på en ljus tapet nu istället... Den är rätt cool men kanske att väggen inte gör den rättvisa...
Här är den iaf i två olika färgsättningar:

Den mörkare är matt och den ljusare är metallic... Har hittat ett par andra tapeter som känns okej oxå men dom går inte att få en okej bild på... Dock vill jag inte att tapeten bara ska kännas okej, den ska kännas 100%! Och då både looken och priset...
Huuuu, vet inte alls vad jag vill just nu... Kanske är lika bra att bara kleta på vit färg i hela rummet!?! Renovera vill jag iaf göra, är så sjukt trött på skiten som sitter uppe nu!


Malin Hejdenberg

måla vitt och köp sånt där jag har i englas rum.typ väggord eller ngt fint mönster...


Mia

Nja, med tanke på att jag precis köpt en tavla för 600 spänn som ska sitta på den stora väggen så blir det inte bra med väggord eller liknande... Tar liksom ut varandra och bör sitta på samma ställe så det måste bli antingen eller... Och eftersom jag redan har tavlan så blir det den! :) Funderar på att måla sidoväggarna ljuuuuust gråa och den stora väggen mörkare grå... Men det känns såååå trist!!!



PUBLICERAT: 2011-01-10, 17:18:34 | URL: http://gotlandica.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: